Uitgelicht

Bedrijven wensen op elk moment de best mogelijke prestaties van hun material handling-systeem. Doet er zich een stilstand voor, dan brengt dit extra kosten en verlies aan productie met zich mee. “Dat vraagt om een permanente beschikbaarheid van de geïnstalleerde oplossing”, aldus TGW. “Preventief handelen is daarom noodzakelijk.”

Om te beantwoorden aan deze behoefte breidde TGW recent zijn aanbod in de Benelux uit met een nieuwe dienst: Lifetime Services (LTS). “Naast sales, design en realisatie is LTS de volgende logische stap in de samenwerking met onze klanten”, stelt Sylvester Bussing, LTS Accountmanager bij TGW Benelux. “TGW heeft 24/7 een serviceteam van engineers en technici beschikbaar om waar en wanneer nodig, via een hotline-service of lokale interventie, de nodige support te bieden.”
“Maar LTS biedt nog meer aan de klant. Zo genieten zij van een spares & repairs-service, workshops en trainingen, mobile maintenance en technical cleaning,” vult Sylvester Bussing aan. “Een bijkomende belangrijke activiteit van deze divisie is het upgraden en aanpassen van de bestaande installaties zodat onze klanten mee kunnen groeien met hun business.”

Service op maat

In de Benelux-regio zijn er momenteel zo’n 50 sites waar TGW-equipment aanwezig is. Deze werden ofwel rechtstreeks door TGW of door systeemintegratoren geïnstalleerd. “Voor elk van deze systemen willen wij de klant een serviceaanbod op maat aanbieden. Wij kiezen daarbij niet voor een standaardaanpak op vaste momenten, maar voor een dynamische planning met minimale downtime. Met deze transparante en coöperatieve aanpak maken wij echt een verschil”, aldus Bussing.
De uitgebreide service wordt volledig afgestemd op de behoeften en wensen van de klant. Deze kan de service volledig uitbesteden aan een LTS Residential Team van TGW of gebruik maken van het Mobile LTS Team. Hierbij is de belangrijkste doelstelling voor TGW en de klant de beschikbaarheid van de installaties zo hoog mogelijk te houden en dit volgens de afgesproken KPI’s.

Smart glasses

Om LTS nog efficiënter te maken is TGW voortdurend op zoek naar innovatieve oplossingen. “Zo maken de service-engineers van LTS gebruik van onder andere smart glasses om real-time met de backoffice en hotline teams te communiceren. Op deze manier hoeven zij geen foutrapporten uit te lezen of te beschrijven wat het probleem is. De collega’s in de backoffice zien dankzij deze tool direct wat het probleem is en kunnen verdere instructies geven. Daardoor worden processen vereenvoudigd en versneld, en de uitval tot een minimum beperkt”, zegt Bussing.
De komende maanden wordt het LTS-team in de Benelux verder uitgebreid. Verwacht wordt dat het team tegen eind 2017 een 25-tal medewerkers telt. “Bol.com en VF Europe kiezen voor een Residential Team. Er wordt ook een Mobile Team samengesteld om onze andere klanten optimaal te servicen. Ik ben volop aan het aanwerven. Geïnteresseerden mogen me zeker contacteren,” besluit Sylvester Bussing.

www.tgw-group.com

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven